måndag 26 september 2011

Modifierade muffins

Jag sitter just nu och funderar på hur jag kunde vara så dum att jag satte igång och bakade muffins kl 20:45, dessutom dubbel sats! Tror inte att mina kollegor kommer att tycka idén var helt galen då godsakerna (?) dukas fram till eftermiddagsfikat imorgon.
Om dom är goda? Det kommer jag aldrig att få veta då jag har bestämt mig (återigen) för att inte äta godis och kaffebröd. Dom som känner mig väl vet att socker är min bästa vän och värsta fiende. Nu har jag tagit hjälp av Fredrik som blivit min sockerpolis. Varje kväll rapporterar jag huruvida det slunkit ner någon godisbit eller kaka under dagen. Och vem sjutton vill stå där med skammen och erkänna en sån sak inför sin man. Nä, här är bäst att låta bli!
Nåja, för att återgå till muffinsen så blev det ett helt nytt recept. Var på väg att baka Leilas Äppelkanelmuffins med crumble. Nu fyllde jag istället mina muffins med nykokt äppelkräm och en slatt marsankräm. Därefter fyllde jag upp formarna med smet och strödde över crumble. Hade timmen inte varit så sent slagen hade jag toppat godsakerna med äppelklyftor doppade i kanel och socker.

Skall bli spännande att få ett utlåtande efter fikastunden imorgon.


Nu kom jag ju lite efter med kvällsarbetet, bäst att ila till grovköket för att hänga tvätt,
sen skall här sovas gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar